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Cats and sharks and dinosaurs

The Project Class A students have continued to explore Scratch this week. Armed with the knowledge of the programming basics from last week, this week they ventured into exploring sensing and creating their own data variables, which enabled them to start making simple, playable games.
They involved mice escaping cats and fish trying to catch as many apples as they can while escaping from a dangerous, big shark. Some students made their own versions of the games by changing characters, like adding penguins, dinosaurs and bananas, and inputs.
If anyone wants to practice at home by themselves, the language is easily accessible on scratch.mit.edu
The Project Aクラスは、今週もScratchプログラミングを楽しみました!
先週学んだプログラミングの基礎知識を生かし、今週は、Sensing(センシング)を学びました。独自のコマンドを作成してシンプルなゲームを作成し始めました。
猫がネズミを追いかけたり、魚が大きなサメから逃げながらできるだけ沢山のリンゴを取るゲームです。ペンギン、恐竜、バナナやその他のインプットを追加して、キャラクターを変えて独自のゲームを作る子供たちもいました。
お家でもScratchを楽しみたい方は、https://scratch.mit.edu/ を覗いてみてください!